Вівторок, 25.06.2019, 02:33Вітаю Вас Гость | RSS
      Миргородський НВК ( днз -знз ) "Гелікон"    
Головна | Виховна година | Реєстрація | Вхід
   
» Меню сайту

» Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

» Пошук

» Форма входу

» Новини "Гелікону"

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Виховна година

Класний керівник ЯненкоМ.М.

Тема: "Закони дружби"

Мета:  формувати в учнів уявлення про людські чесноти, зміст понять «друг», «дружба»,  «товариш»;  поглибити і розширити поняття про дружбу, показати необхідність дружити, навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватися і товаришувати створити «Закони дружби»; розвивати вміння осмислювати духовні цінності, мораль, самосвідомість; виховувати у дітей дружелюбне ставлення один до одного, бажання бути другом.

                                                Хід виховної години:

1.  Організаційний момент. Римівка – віршик, що промовляється разом:

Помирились сонце з хмарою, 
І тепер танцюють парою. 
Ллється дощ, і сонце світить, 
Усміхаються їм діти. 
Райдуга місток зробила — 
Сонце з Хмарою здружила. 
Хай з них приклад беруть діти. 
Треба дітям всім дружити. 
(Олена Гапонюк)

2. Основна частина.

«Асоціативний кущ». Що означає «дружба»? (На промінцях записуються відповіді дітей: вірність, повага, щирість, подільчивість, поступливість, взаєморозуміння, відвертість…)

Обговорення кожної якості.

Опрацювання оповідання за методикою Метью Ліпмана (філософствування за текстом).

  1. Читання оповіданняВ. Сухомлинського «Наш тато видужав».

     У маленької Каті велика радість – видужав її тато. Більше року він хворів, лежав у лікарні, переніс три операції. Мама і Катя горювали. Не раз, бувало, прокинеться Катя вночі і чує: мама плаче.

     А сьогодні батько вже на роботі. Здоровий і бадьорий.

     Зустріла дівчинка у дворі своїх однокласників – Петрика і Гришу – і поділилася радістю:

Наш папа видужав!

Хлопчики подивилися на Катю із здивуванням, повели плечима і, нічого не сказавши, побігли ганяти м’яч.

Катя пішла до дівчаток, що гралися в класики.

Наш папа видужав! – сказала вона.

Одна дівчинка із здивуванням запитала:

Ну і що ж?

Катя відчула, як до горла підкотилася грудка, дихати їй стало важко. Вона відійшла до самотнього дерева і заплакала.

Чому ти плачеш, Катю? – почула вона тихий, ласкавий голос Кості, мовчазного хлопчика, що сидів за самою останньою партою.

Катя підняла голову і, схлипуючи, відповіла:

Наш папа видужав.

Як це добре! – зрадів Костя. – Біля нашого будинку в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і понесемо вашому папі.

Радість засяяла в Катрусиних очах.

2)Постановка «розумних» питань (які мають аргументацію).

-Чи може слово образити?

-Чому люди бувають байдужими?

- Чому радість засяяла в очах Катрусі?

- Чи можна Костю назвати справжнім другом?

3)Вибір сильного питання голосуванням.

4)Обговорення. Філософствування по питанню.

Вправа «Пошук істини».

Вибір друга дуже важлива справа.Ми зараз з вами з’ясуємо  яким має бути справжній друг.(Дитина зачитує риси характеру, а учні класу сигналізують «так» чи «ні» - знаки РН.)

Справжній друг :Зрозуміє тебе. Зрадіє твоїм успіхам. Пускає плітки. Допоможе у біді. Дасть добру пораду. Говорить неправду. Ображає товариша. Вітає з днем народження. Нікого не ображає. З ним завжди весело.  Хитрує. Захищає слабших.

Ми з’ясували яким має бути справжній друг.

Дидактична гра в групах. Зберіть прислів'я з частин,поясніть, як розумієте.

Дружба та братство –                     дорожче багатства.

Дружний табун і                             вовків не боїться.

При горі та в лиху годину             пізнаєш вірну людину.

Не той друг, хто лащиться,           а той, що печалиться.

Людина без друзів,                         що дерево без коріння.

Технологія «Незакінчене речення». Продовжіть речення:

 Друг це та людина, яка...
З другом я завжди...
 Без друзів…

 З другом можна...
Я дружу  з… тому що...

Групова робота.

Написання законів дружби в групах.Обговорення. Створення спільного плокату: «Закони дружби».

  • Поважати тих, з ким дружиш.
  • Довіряти другу.
  • Поступатися.
  • Бути щирим, відвертим.
  • Не видавати секретів інших.
  • Ділитися з друзями.
  • Не ображати друзів.
  • Не боятися попросити пробачення.
  • Подумай про друга, а потім про себе.
  • Друг уміє прощати.
  • Друзі допомагають у біді.
  • Радіти разом з другом за його успіхи.

- Які з цих законів ви вже виконуєте, а  яких треба навчитися дотримуватися?
Творча робота. Створення колажу  «Ми друзі», з квітами – намальованими власними портретами, вписаними важливими якостями друга на пелюстках. Ваза – наш клас.

3.Рефлексія.

Який закон дружби для кожного з вас найважливіший?(Обговорення: метод  «Прес»)

Вмійте дружити. Вам допоможуть складені закони дружби.Справжній друг — подарунок долі та найбільша удача в житті. Нестримний сміх, захоплюючі історії, сокровенні таємниці й лише вам зрозумілі словечка — з другом завжди є про що поговорити, кого згадати і чим розважитись. Щирий друг — то найцінніший скарб!

Виховна година

 Тема. «Україна - моя Батьківщина».

Мета:     Поглибити знання дітей про свою Батьківщину, про символи України, традиції українського народу, красу і неповторність рідного краю. Продовжити ознайомлення з Конституцією України;

 розвивати увагу, уяву, мислення, словниковий запас, мовлення, вміння користуватися картою України;

 виховувати любов до Батьківщини, української мови, бажання примножувати кращі надбання народу, берегти природу.

Обладнання: Карта України, Конституція України, зображення державних символів, вишиті рушники, український національний одяг, калина, квіти вирізані з кольорового паперу, плакати з написами.

  Хід уроку.

1.Організація класу. Вправа «Привітання»

Діти.станьте у коло.

 

Неповторні ти і я, 

разом ми – одна сім’я, 

будемо у мирі жити, 

гарно вчитись і дружити, 

щоб батьки могли радіти, 

що такі в них добрі діти. 

 

Виберіть на галявинці квітів ту, що сподобалася.

Виконайте те, що написано на квіточці:

-поклади руки на плечі другові і посміхнись;

-погладь по голівці;

-потисни руку;

-подивися в очі і посміхнись;

-візьмись за руки і покружляй.

По дзвіночку вправу закінчили.

Сядьте за парти групами, щоб колір  квітів відповідав стрічці на парті.

2.Мотивація навчання, повідомлення теми, мети, задач уроку.

Кожна група читає свій надпис на смужці-стрічці.Вчитель просить продовжити кожну групу хором:

Україна – це народ, мова, традиції, державні та народні символи, територія.

3.Групова робота над завданням.

Кожна група запрошує в команду когось з батьків. Група готує презентацію на вказану тему(народ, мова, традиції, державні та народні символи, територія)

Дорослий читає допоміжні питання:

Народ

-Хто населяє Україну? Хто був нашими пращурами?

-Яких видатних українців знаєте?

-Які якості українців?

Мова

-Якою мовою ми говоримо? Чи гарна вона?

-Хто такий Тарас Шевченко?

-Які народні пісні, приказки та прислів’я знаєте?

ТрадиціЇ

-Які українські народні свята знаєте?

-Якій українській національний одяг?

-Які страви готують українці?

Символи

-Які державні символи знаєте?

-Чому прапор України синьо-жовтий?

-Які народні символи ?

Територія

-Що ми бачимо на карті України?

-Які найбільші міста,річки,гори знаєте?

-Чи потрібно охороняти природу УкраЇни?

 

4.Поетична сторінка.

Діти читають віршовані рядки:

Моя Батьківщина – велика країна.

Весь Всесвіт для мене вона.

Найкраща у світі моя Україна.

У цілому світі одна.

Я тут народився у добру годину,

Тут світ пізнавати учусь.

Люблю я всім серцем свою Україну!

І нею пишаюсь, горджусь.

Люблю я всім серцем свою Батьківщину,

Для мене – найкраща вона.

Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт

І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина – це наша сім'я,

Затишний куточок і хата.

Моя Батьківщина – ліси і поля.

Від них в нас і радість, і сила.

Моя Батьківщина – це злагода й мир,

Та небо блакитне і чисте.

 

5. Рефлексія. Учитель.   Дорогі діти! У світі немає нічого вищого, дорожчого, як рідна Вітчизна, бо вона дала нам крила для польоту, відкрила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати у світі – одна.

Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина.

Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо –

Можна все на світі вибрати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю.

Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. Ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

Україна як самостійна держава має свої державні символи, про що записано в Основному Законі країни.

(Демонструю Конституцію Украйни. Зачитую статті)

Кожна країна має свою столицю. Як називається наша столиця?

(Розповідь про Київ, показ на карті, демонстрація ілюстрацій).

 

Україна – чарівний і квітучий край. Через усю Україну з півночі на південь, протікає Дніпро, одна з найбільших річок Європи, і впадає у Чорне море. З півдня нашу Вітчизну омиває ще одне море Азовське.  На заході здіймають у небо свої вершини гори Карпати. На півночі ростіть густі ліси – це Полісся, а далі на південь поступово змінюються природні пейзажі, переходячи у степи. Ось така природа України, вона неповторна своєю красою.

6.Підсумок уроку – створення колажу.

      Зараз ми сплетемо віночок із квітів любові для милої і рідної України. Перед вами вирізані квіти з кольорового паперу, візьміть квіточку, намалюйте свій настрій, підійдіть до карти України і приклейте квітку.А батьки прикріплять стрічки з надписами: народ, мова, традиції, державні та народні символи, територія…

         Хай буде легкою ваша дорога до знань, щоб ви були здорові, щоб у синьому небі України був мир, а поміж людьми любов та злагода. Завжди пам’ятайте, що ви діти своєї рідної і милої України, зі своїми звичаями, традиціями, легендами, казками та багатою, як земля, українською мовою.

 


Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz