Середа, 13.11.2019, 05:20Вітаю Вас Гость | RSS
      Миргородський НВК ( днз -знз ) "Гелікон"    
Головна | Соціальний педагог | Реєстрація | Вхід
   
» Меню сайту

» Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

» Пошук

» Форма входу

» Новини "Гелікону"

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.

Соціальний педагог:
- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- приймає участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
- є посередником між школою, сім'єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.


Для учнів:


У яких випадках звертатися до соціального педагога?

- якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
- якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
- якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
- і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...

 

 

 

Шановні батьки!

Дуже часто можна почути від дорослих людей про своїх друзів: «Ми товаришуємо з дитинства». Вони цінують цю дружбу, тому що вона безкорислива та найміцніша. Але, коли мова заходить про наших дітей, про їх вибір друзів, дорослі перестають  розуміти свою дитину, її почуття та бажання.

«Мій син зв’язався з поганою компанією?», «Чому дочка товаришує з цими поганими дівчатами?».Такі скарги батьків можна почути досить часто.

Для початку змінимо постановку запитання: замість  «у дитини погані друзі» будемо говорити «його друзі мені не подобаються». Навіть, якщо вам дійсно не подобаються друзі Вашої дитини, не поспішайте  вимагати розриву відносин.

 

1.Є сенс замислитися: чому друзі доньки чи сина  нам неприємні, чи дійсно  ці  стосунки  є небезпечними. Можливо ви боїтесь втратити свій авторитет, прагнете повністю контролювати дії, контакти дитини. Не дивно, що в цій ситуації вона бунтує, конфліктує, або зростає несамостійною. 

2.Спробуйте зрозуміти, чому Ваша дитина обирає  саме такого друга. Було б дуже добре  познайомитись  з нею ближче, з її сім’єю. Можливо, це багато що вам прояснить у становленні особистості сина чи доньки.

3.Якщо ви впевненні, що такі друзі для Вашої дитині можуть стати  провокуючою ситуацію. Обов’язково обговорюйте ваші побоювання. Показуйте дитині всі плюси та мінуси даної ситуації. Частіше говоріть «Я впевнений, що ти в будь – якій ситуації  ти поведеш себе гідно. Я довіряю тобі».

4.Можна піти іншим шляхом – докласти всіх зусиль для того, щоб  у Вашої дитини з’явилися нові друзі - її мама і тато. Ви можете зайняти важливе місце в житті підлітка, налагодити з ним психологічний контакт. Для цього потрібно не так багато, і не так мало, а саме: постійне бажання зрозуміти, відчути свою дитину, прийняти її точку зору, нехай неправильну, з розумінням вести розмови з дня в день, не зриваючись на крик і образи, говорити з нею так, як  Ви б хотіли, щоб Вона говорила з Вами.

5.Не слід забувати, що спільнота однолітків – це дуже важливий середовище розвитку дитини,  канал життєво важливої інформації. Зміни, які відбуваються з дитиною під час контакту з друзями, закономірні. Важливо виховувати особистість, яка критично мислить, відкрито і доброзичливо відноситься до оточуючого світу. А це запорука життєвого успіху, в тому числі і дружби.

 

 

Діти в мережі Інтернет

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.

Що роблять підлітки в он-лайні

В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.

Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет

Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:

  • розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;
  • поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
  • цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
  • вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;
  • наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;
  • навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;
  • контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
  • цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
  • навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;
  • переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;
  • інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;
  • розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

 

РЕКОМЕНДУЄМО БАТЬКАМ

Радійте вашому сину, дочці.

Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорливим тоном.

Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перебиваючи.

Встановіть чітко визначені вимоги до дитини.

У розмові з дитиною називайте якнайбільше предметів, їхніх ознак, дій з ними.

Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими.

Говоріть чітко, ясно.

Будьте терплячі.

Спочатку запитуйте «Що», а потім «Навіщо і чому».

Щодня читайте дитині й обговорюйте прочитане.

Заохочуйте в дитині прагнення ставити запитання.

Заохочуйте цікавість, допитливість і уяву вашої дитини.

Частіше хваліть дитину.

Заохочуйте ігри з іншими дітьми. Піклуйтеся про те, щоб у дитини були нові враження, про які вона могла б розповісти.

Намагайтеся, щоб дитина разом із вами щось робила вдома.

Збирайте диски із записами улюблених пісеньок, віршів, казок та мультфільмів дитини: нехай вона слухає і дивиться їх знову і знову.

Намагайтеся виявити цікавість до того, що їй подобається робити (колекціонувати, малювати і т.д.)

Регулярно водіть дитину в бібліотеку.

Будьте прикладом для дитини: нехай вона бачить, яке задоволення ви одержуєте від читання газет, журналів, книг.

Не втрачайте почуття гумору.

Грайте з дитиною в різні ігри.

Чимось займайтеся разом усією родиною.

Допоможіть дитині вивчити її ім’я, прізвище, адресу.

 

НЕ РЕКОМЕНДУЄМО

Не перебивайте дитину, не говоріть, що ви все зрозуміли, не відвертайтеся, поки дитина не закінчила розповідати, — іншими словами, не дайте їй запідозрити, що вас мало цікавить те, про що вона говорить.

Не ставте занадто багато запитань.

Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.

Не змушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона крутиться, втомилася, засмучена.

Не вимагайте занадто багато — пройде чимало часу, перш ніж дитина привчиться самостійно прибирати за собою іграшки чи упорядковувати свою кімнату.

Не слід постійно виправляти дитину, постійно повторюючи: «Не так, перероби».

Не говоріть: «Ні, вона не червона», краще скажіть: «Вона синя».

Не треба критикувати дитину віч-на-віч, тим більше не слід цього робити в присутності інших людей.

Не треба встановлювати для дитини безліч правил: вона перестане звертати на них увагу.

Не очікуйте від дитини розуміння усіх логічних правил; усіх ваших почуттів;  абстрактних міркувань і пояснень.

Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу кожної зміни в дитині вперед чи деякого регресу.

Не порівнюйте дитину ні з якими іншими дітьми: ні з її братом (сестрою), ні із сусідами, ані з її приятелями чи родичами.

Частіше радьтеся з фахівцями, іншими батьками, читайте книги з питань виховання.

 

ВИСЛОВИ, ЯКИХ НІКОЛИ НЕ ПОВИННА ЧУТИ ВАША ДИТИНА:

«Підеш в школу, – ще довідаєшся», «Може там з тебе людину зроблять»

«Мені такий хлопчик (таке ледащо…) не треба …!»

«Вчитель не такий», «Клас не підходящий, – не такий, як сусідній», «Школа взагалі гірше, ніж та (якась!)»

«Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!»

«Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта…»

«А чого від нього чекати гарного? Він же…»

«То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу…», «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку… Ще чого!..»

«І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти…»

«Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу… Втомилася я вже прибирати після тебе…»

«І коли ти вже… До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати…», «Скільки це може продовжуватися…»

«Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка… Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею…»

 

ВИСЛОВИ, ЯКІ ХОТІЛА Б ПОЧУТИ ВАША ДИТИНА:

«Ти мені дуже допоміг!» «Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не підведеш!»

«Я подумала, а що як нам зробити отак… Знаєш, а в бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше…»

«Я тебе так люблю… Ти нам дуже потрібна…»

«Ми з татом хочемо, щоб … , тому, що….»

«Я в тебе вірю…», «Подумай ще раз,… я теж колись зробила таку саму помилку…»

«Якщо вчителька саме так просила написати, то звичайно, звісно ж…»

«А ти подякувала Сергійку за фарби ?... А чому ти не запропонував Толі свою допомогу…. Я зробила б так…»

«Колись давно я теж була у схожій ситуації… Знаєш, я подумала, може й тобі так зробити…»

«Давай з татом порадимося… Разом ми вигадаємо найкращий вихід…»

«Мені було б приємно, якби ти… А бабуся мені вже давно казала, що дуже зраділа б, якби..»

«У тебе сьогодні такий войовничий настрій… То може оголосимо війну бруду й пилу … Допоможеш мені…»

«В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний хлопчик, впорався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально… Що, як ми зробимо так…»

«Пам’ятаєш, як минулого разу я тебе хвалила, мені так сподобалось. Зроби й цього разу так, щоб я тебе похвалила…»

 

Лист-звернення дитини до батьків

 Не псуйте мене. Я чудово знаю, що я не повинен отримувати всього, про що прошу. Я просто перевіряю вас. Не бійтеся виявляти твердість щодо мене. Я віддаю перевагу цьому. Це дозволяє мені знати міру і місце.

 Не застосовуйте силу по відношенню до мене. Інакше це навчить мене вважати, що сила — це все, що має значення. 

Не давайте марних обіцянок. Це підірве мою довіру до вас.

Не піддавайтеся на мої провокації, коли я говорю і роблю речі, які засмучують вас. Інакше я знову намагатимуся добитися такої «перемоги».

Не засмучуйтеся, якщо я говорю, що не люблю вас. Просто я хочу, щоб ви пошкодували про те, що зробили по відношенню до мене.

Не примушуйте мене відчувати себе малюком. Я компенсую це тим, що поводитимусь так, ніби я — «центр Всесвіту».

Не робіть для мене і за мене те, що я можу зробити сам. Якщо це відбудеться, я вимагатиму, щоб ви обслуговували мене завжди.

Не звертайте уваги на мої безглузді витівки. Ваша підвищена увага допоможе їх закріпити.

Не робіть мені зауваження у присутності інших людей. На зауваження я реагуватиму лише наодинці, без сторонніх.

Не намагайтеся мене повчати в конфліктній ситуації. Я все одно нічого не почую, а якщо почую, то не стану реагувати. Поговоріть зі мною тоді, коли ваш гнів поступиться місцем здоровому глузду.

Не намагайтеся мене весь час повчати. Ви здивувалися б, дізнавшись, як добре я знаю, що таке «добре» і що таке «погано».

Не примушуйте мене вважати, що помилки, зроблені мною, це — злочин. Я повинен навчитися робити помилки, не вважаючи при цьому, що я ні на що не здатний.

Не прискіпуйтеся до мене і не бурчіть. Інакше мені доведеться прикинутися глухим, щоб якось захиститися.

Не вимагайте від мене пояснень з приводу моєї поганої поведінки. Я, дійсно, відразу не зможу її пояснити.

Я спробую сам собі і вам пояснити свою поведінку, але на це треба час. Не забудьте, що я розвиваюся, а значить, експериментую. Таким чином я вчуся. Примиріться, будь ласка, із цим. Не оберігайте мене від наслідків моїх вчинків. Мені необхідно вчитися на власному досвіді.

Не відмахуйтеся від мене, якщо я ставлю вам прямі запитання. Інакше раптом можете виявити, що я перестав вас питати і шукаю потрібну інформацію там, де мені її пропонують.

 Ніколи не вважайте, що вибачитися переді мною — нижче за вашу гідність. Ваше чесне вибачення і визнання своїх помилок викликає у мене теплі почуття до вас.

Ніколи не стверджуйте, що ви досконалі і непогрішимі.

Не турбуйтеся про те, що ми проводимо дуже мало часу разом. Варто потурбуватися про те, як ми з вами його проводимо.

Не дозволяйте моїм страхам порушувати у вас тривогу. Інакше я дійсно злякаюся. Демонструйте мені вашу мужність і хоробрість.

Не забувайте, що мені потрібні ваші розуміння і підтримка.

Ставтеся до мене так, як ставитеся до своїх друзів. Я теж хочу бути вашим кращим другом.

Не забувайте, ваші добрі думки і теплі побажання, які ви даруєте мені, згодом повернуться до вас сторицею.

Пам’ятайте, що у вас є найбільше диво на світі. Це диво я — ВАША ДИТИНА!

 

Як знайти спільну мову з дитиною?

Доброжелательная атмосфера в семье

Внимательно рассмотрите: "негативные установки", "позитивные установки" и подумайте, прежде чем что-то говорить своему ребенку о последствиях, а не ваших ли родителей это установки? Не говорите своему ребенку того, чего бы вы ему на самом деле не желали.

Негативные установки
"Сильные люди не плачут".
"Думай только о себе, не жалей никого".
"Ты всегда, как твой (я) папа (мама)".
"Дурачок ты мой!"
"Уж лучше б тебя вообще не было на свете!"
"Вот и будешь по жизни мыкаться, как твой папа (мама)...".
"Не будешь слушаться - заболеешь!".
"Яблоко от яблоньки недалеко падает".
"Сколько сил мы тебе отдали, а ты..."
"Не твоего ума дело..."
"Не ешь много, будешь толстый, никто тебя любить не будет".
"Не верь никому, обманут!.."
"Если ты будешь так поступать, с тобой никто дружить не будет!"
"Ты всегда это делаешь хуже других..."
"Ты всегда будешь грязнулей!"
"Ты плохой!"

Этот список вы можете продолжить сами, кое-что в нем вы узнали, подумайте, какие установки мешают вам жить и не давайте их своим детям, если не хотите, чтобы что-то в вашей жизни повторялось в ваших детях.
 

Позитивные установки
"Поплачь - легче будет".
"Сколько отдашь - столько и получишь".
"Какая мама умница! Какой у нас папа молодец! Они самые хорошие!"
"В тебе все прекрасно..."
"Какое счастье, что ты у нас есть!".
"Ты всегда будешь здоров!"
"Мы любим, понимаем, надеемся на тебя".
"Твое мнение всем интересно".
"Кушай на здоровье!"
"Выбирай себе друзей сам..."
"Как ты относишься к людям, так и они к тебе".
" Каждый может ошибаться! Попробуй еще!"
"Какой ты чистенький всегда и аккуратный!"
"Чистота - залог здоровья".
"Все зависит от человека..." ,
"Я тебя люблю любого..."
"Люби себя и другие тебя полюбят".
"Все в этой жизни зависит от тебя"

Как часто вы говорите детям...
- Я сейчас занят(а)...                  - Посмотри, что ты натворил!
- Это надо делать не так...         - Неправильно!
- Когда же ты научишься?        - Сколько раз я тебе говорила!
- Нет! Я не могу!                        - Ты сведешь меня с ума!
- Что бы ты без меня делал!      - Вечно ты во все лезешь!
- Уйди от меня!                           - Встань в угол!
Все эти слова крепко зацепляются в подсознании ребенка и потом не удивляйтесь, если вам не нравится, что ребенок отдалился от вас, стал скрытен, ленив, недоверчив, неуверен в себе.

Эти слова ласкают душу ребенка
- Ты самый любимый!                 - Ты очень многое можешь!
- Что бы мы без тебя делали?!     - Спасибо!

- Иди ко мне!                                     - Садись с нами!..
- Я помогу тебе...                              - Я радуюсь твоим успехам!
- Что бы ни случилось, твой дом - твоя крепость.

 

 

Особиста гігієна підлітка

А чи знаєте Ви, що:_____________________________

Площа поверхні шкіри дорослої людини становить 1,5-2 м2.

Пружний підшкірний жировий шар захищає органи від травм. Верхній шар шкіри - епідерміс - оберігає нижні її шари від висихання. Меланін - пігмент шкіри - захищає від ультрафіолетових променів.

Саме через шкіру відбувається 80 % тепловіддачі, тому в організмі підтримується постійна температура.

Юнацькі вугрі - запалення сальних залоз і волосяних цибулин, які особливо активно функціонують в період статевого дозрівання. Це червону­ваті утворення, які часто нагноюються. Після того як вони розкриваються і з них виходить гній, на їх місці залишаються плями або рубці. Якщо вугрі видавлювати, на їх місці можуть виникну­ти великі гнійники і грубі рубці.

 

Чому людині потрібно за собою доглядати?

 Чи звертали ви колись увагу на те, як тварини дбають про чистоту свого тіла? Як ретельно кицька вилизує собі шерстку, пташка чистить пір'ячко, навіть муха завзято чистить свої лапки та вусики.

Нас оточують мільярди мікроорганізмів. Більшість із них не шкідливі для людей, але деякі можуть спричинити захворювання. Колись люди нічого не знали про це і тому страждали від багатьох інфекційних хвороб, епідемії яких спустошували міста, країни і навіть континенти.

З винайденням мікроскопа люди усвідомили, що багатьом небезпекам з невидимого світу можна запобігти за допомогою води і мила. Тоді й виникла галузь медицини, яка має назву «гігієна».

Було  розроблено  правила,   що  суттєво  зменшили  поширення інфекційних хвороб у лікарнях, а також рекомендації, як захистити , себе у щоденному житті.   Це   —   правила особистої гігієни,  які повинна знати і яких має дотримуватися кожна людина.

Яке значення особистої гігієни для підлітків?

Тіло вимагає догляду. Треба чистити зуби, стежити за чистотою шкіри, вчасно зрізати нігті й вибирати зручний одяг та взуття. Якщо людина стежить за своїм тілом, це покращує її здоров'я й робить привабливою для інших людей.

Особиста гігієна відіграє важливу роль у підлітковому віці. Предмети особистої гігієни мають бути в кожного свої. Потрібно слідкувати за їхньою чистотою та періодично їх міняти. Засоби особистої гігієни треба підбирати згідно з віком та особистими рисами.

 

Правила догляду за шкірою тіла

1. Мийтеся щодня теплою водою з туалетним (бажано дитячим) милом. Особливо ретельно мийте місця, які забруднюються найбільше. Витираючись, не забувайте як слід висушувати шкіру між пальцями ніг. Пам'ятайте, що у вас має бути свій рушник для тіла та окремі рушники для ніг і рук.

2. Не бажано часто митися у ванні, краще регулярно користуватися душем з теплою водою.

3. Щодня одягайте чисту білизну, шкарпетки або колготки. Якщо білизна забруднилася протягом дня, замініть її.

4. Якщо у вас суха і чутлива шкіра, попросіть батьків, щоб вони підібрали вам спеціальні мийні та гігієнічні засоби.

5. Ніколи не розчухуйте шкіру тіла та не видавлюйте прищиків, не намагайтеся самостійно видаляти гнійники. Не проколюйте та не розривайте пухирі: на їхньому місці можуть утворитися запалення.

6. Якщо ви помітили на своєму тілі висипи, терміново повідомте про це батьків. Вони можуть свідчити про появу інфекційної хвороби чи алергії.

7. Вживайте більше свіжих овочів і фруктів, пийте багато молока, і ваша шкіра завжди буде гарною, тому що в організм із їжею потраплятиме достатня кількість віта­мінів і мінеральних речовин.

Доглядаючи за тілом, слід пам'ятати, що запорукою здоров'я є чистота ваших рук.

Як доглядати за нігтями та волоссям

1.Нігті захищають кінчики наших пальців на руках і ногах. Здорові нігті мають опуклу форму, гладеньку блискучу поверхню та рожевий колір. Під нігтями можуть скупчуватися безліч бактерій. Для того щоб цього не відбувалося, нігті треба обрізати. На руках це слід роби­ти щотижня, а на ногах один раз у два-три тижні.

2.Біля нігтьового ложа часто з'являються задирки, їх треба обереж­но зрізати, інакше вони можуть запалитися.

3.Чисте й здорове волосся м'яке, еластичне, має природний блиск і прикрашає людину. Але якщо за ним не доглядати, воно стає жирним, сплутаним та має неприємний запах. Це не додасть людині ані здоров'я, ані привабливості. Волосся треба регулярно мити й розчісу­вати тільки після повного висихання.

Доглядаючи за своїми нігтями та волоссям, ви зберігаєте своє здоров'я й робите себе привабливішим для людей, котрі вас оточують.

Вибір одягу та взуття

1.Ваш одяг повинен бути зручним, легким і теплим. Якщо модний одяг не має цих якостей, то від нього краще відмовитися — здоров'я важливіше. Одяг обов'язково має бути чистим. Його слід регулярно прати або віддавати в хімчистку. Краще користуватися одягом з на­туральних тканин.

2.Нижню білизну потрібно міняти щодня, тому що вона швидко вбирає в себе піт та інші виділення тіла й набуває неприємного запаху.

Десять правил здорових зубів

1.Вживай достатню кількість сирих овочів і фруктів, нежирного м'яса, сиру і молока, які забезпечують зуби усіма необхідни­ми поживними речовинами.

2.Не захоплюйся солодощами, зокрема тими, що застряють у зубах та прилипають до них.

3.Постарайся не їсти водночас холодну і гарячу їжу, наприклад, морозиво з чаєм.

4.Не розгризай зубами горіхи, кістки, олівці та інші тверді предмети. Так ти можеш пошкодити емаль чи навіть зламати зуб.

5.Захищай зуби під час занять контактними видами спорту.

6.Не пали. Під дією тютюну зуби жовтіють, руйнується емаль, виникають хвороби ясен.

7.Щодня чисть зуби після сніданку та ввечері зубною пастою, яку тобі порекомендував стоматолог.

8.Зубну щітку треба міняти раз на три місяці.

9.Один раз на день користуйся зубною ниткою.

Двічі на рік відвідуй стоматолога. Звертайся до нього за перших ознак захворювання зубів чи ясен.

Вікові зміни та особливості гігієни підлітків

У період інтенсивного росту і розвитку починають ак­тивно працювати всі залози, зокрема потові, сальні, статеві.

1.Виділення потових залоз є сприятливим поживним середовищем для хвороботворних бактерій. Продукти розкладу цих виділень мають неприємний запах, подраз­нюють шкіру, виникає проблема запаху поту.

2.Через ранки, що утворюються на тілі, бактерії можуть потрапити у кров. Показовим прикладом є запалення сальних залоз шкіри на обличчі - вугри. Вони нікому не пасують. Але якщо їх видавити, бактерії спричинять запалення глиб ших шарів шкіри. І тоді, навіть після загоєння, на все жит­тя залишиться глибокий шрам.

3.В зв’язку із підвищеною активністю статевих залоз виникає питання особистої гігієни статевих органів.

Як боротися із запахом поту

1.На шкірі є потові залози, які виділяють піт. Піт має неприємний запах. Такий запах може зробити вас непривабливим для інших лю­дей. Зазвичай потіють пахви, незрідка потіють ноги. Причиною цього може бути тісне й незручне взуття.

2.Щоб ноги не потіли, треба на ніч мити їх прохолодною водою з милом, щодня вдягати чисті шкарпетки й стежити, аби взуття було су­хим і зручним.

Уміння доглядати за шкірою сприятиме збереженню вашого здоров'я

 

Щоб уникнути утворення прищів рекомендується:

•  багато часу перебувати на свіжому повітрі і на сонці;

•  додержувати вимог особистої гігієни. Часто і ретельно мити уражені ділянки шкіри з милом й витирати їх чистим м'яким рушником;

•  регулярно мити волосся;

•  ввести до раціону багато свіжих овочів і фруктів: вони допо­магають підтримувати здоров'я всього організму, включно зі шкірою;

•  пити більше води. Вона сприяє виведенню з організму токсинів та зволожує шкіру зсередини;

•  користуватися лікарськими кремами: вони лікують прищі та знищують бактерії, які спричиняють запальні процеси. Якщо прищі не зникають або поширюються на інші частини тіла, слід звернутися за порадою до лікаря.

Щоденний догляд за статевими органами хлопців:

-    Щодня мийтеся під душем.

-  Двічі на день обмивайте статеві органи теплою водою з милом.

- Спіть у трусах чи піжамі вільного крою, щоб не пору­шувати кровообігу статевих органів.

 

Щоденний догляд за статевими органами дівчат

-  Мийтеся щодня теплою водою з туалетним милом під душем

- Не рідше двох разів на день обмивайте статеві органи кип'яченою теплою водою з туалетним милом.

-  Промокайте статеві органи м'яким індивідуальним рушником.

-  Використовуйте прокладки, виготовлені з натуральної сировини.

Дотримання особистої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров’я

 

 

Насильство в суспільстві

В останні часи розмов про проблеми насильства точиться багато. Проте, на жаль, лише тільки розмов. Про це усюди говорять, а ось дієвих прикладів конкретної допомоги знають небагато. Особливо, коли ЦЕ стосується САМЕ ВАС. Особливо, коли ПРО ЦЕ соромно і лячно комусь розказати. Особливо, коли ПРО ЦЕ страшно ЗІЗНАТИСЯ в першу чергу САМОМУ СОБІ.
Будь-ласка, вчіться попереджувати біду, вчіть цьому інших.
Збережіть себе, збережіть тих, хто поруч із вами, і тих, хто дійсно любить вас.

Пам'ятка

«Як уникнути насильства?»

1. Уникайте      спілкування      з  малознайомими    й   незнайомими людьми.

2. У  разі,   коли  навіть  знайома людина     пропонує     вам     щось «недобре»,   «таємниче», «заборонене», - відмовтесь!

3. Пам'ятайте! Ніхто не має права вас       до       чогось       насильно примушувати!

У разі небезпеки – виказуйте активний    супротив    -    кричіть,  бороніться,    кусайтеся, бийтеся.

Активні дії злякають нападника!

 

«Як уникнути сексуального насильства?»

1. Твоє тіло належить тільки тобі. Ніхто не має права без твоєї згоди навіть торкатися до нього.

2. Якщо хто-небудь доторкнеться до тебе так, що тобі це не сподобається, або попросить тебе доторкнутися до нього, а тобі цього не хочеться робити, не потрібно навіть розмовляти з такою людиною.

3. Ти маєш право відповісти такій людині «Ні!» або «Не торкайтеся до мене!». У тебе є також право піти від такої людини.

4. Про те що сталося, потрібно розповісти дорослому, до якого маєш довіру (це можуть бути родичі,   друзі   батьків,  сусіди, вчителі тощо).

5. Жодна доросла людина, за винятком лікаря, який робить це для твого здоров'я, не повинна торкатися твоїх інтимних частин тіла. Якщо хтось проти твоєї волі доторкнеться до тебе і скаже: «Це наша таємниця» - обов'язково треба розповісти про це дорослим, яким ти довіряєш (ніколи, ні за яких обставин не слід зберігати такі таємниці).

6. Жодна людина не має права просити тебе торкатися інтимних частин її тіла.

7.Намагайтеся уникати ситуацій, які можуть  призвести до насилля.

8. Якщо ти не хочеш сексу, не треба поводитися провокуюче.

9. Зупиняй усі спроби схилити тебе до сексуальних стосунків. Дій упевнено та наполегливо. Твої впевненість та наполегливість можуть зупинити насильника.

10. У разі застосування до тебе сили - кричи, кусайся, дряпайся, відбивайся, тобто, роби усе, щоб вирватись та втекти. Застосовуй будь-які хитрощі, обман!

11. Будь упевнений, що дорослі, яким ти довіряєш, повірять тому, що ти їм розповіси, та завжди захистять: це не твоя провина!!!

 

«Як поводитись на темній вулиці»

1. Обирай маршрут додому не короткий, а безпечний.


Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz